Suklaabrändi Goodiolle tytäryhtiö Amerikkaan

By 14.9.2018Ajankohtaista

Helsinkiläinen suklaabrändi Goodio on perustanut tytäryhtiön Yhdysvaltoihin. Yritystoiminnan laajentamisella Goodio pyrkii vastaamaan nopeaan kasvuun ja tuotteiden kysyntään kansainvälisillä markkinoilla. Toiminnan käynnistämistä Yhdysvaltain markkinoilla vauhdittaa Rovion entisen toimitusjohtajan Mikael Hedin 1,5 miljoonan euron lisäpääomasijoitus.

Hyvää Pataa -lehdessä numero 3/2018 on kerrottu Goodion tarina.

– Tytäryhtiön perustaminen Atlantin toiselle puolelle mahdollistaa myynnin merkittävän kasvattamisen Pohjois-Amerikassa ja tehostaa huomattavasti useita vientiin liittyviä prosessejamme, kertoo Goodion operatiivinen johtaja Jussi Salonen.

Tytäryhtiön perustamisesta Yhdysvaltoihin päätti vastikään koottu Goodion uusi hallitus, jota luotsaa yrityksen kehitysjohtaja Taru Pilvi. Lisäksi hallituksen jäseniin kuuluvat Mikael Hed ja Valmet Automotiven johdossa vaikuttava Pasi Rannus.

– Hallituksemme uudet jäsenet tuovat tietotaitoa tuotantomme kehittämiseen sekä vahvaa näkemystä kansainvälisten brändien rakentamiseen ja USA:n markkinaan, mikä parantaa kykyämme johtaa yrityksen voimakasta kasvua, kertoo Goodion Taru Pilvi.

– Lisäinvestointi mahdollistaa meille hyvät lähtökohdat kasvun rahoittamiseen ja merkittävään panostukseen yhdessä maailman suurimmista kuluttajamarkkinoista. Lisäksi uuden hallituksen toiminta antaa meille merkittävää strategista tukea kriittisessä kasvun vaiheessa, sanoo Goodion toimitusjohtaja Jonni Sinkkonen.